joi, 21 februarie 2008

Eclipsă de LUNĂ!

În noaptea zilei de 20/21 februarie 2008 va avea loc prima eclipsă a anului 2008 vizibilă din România şi ultima eclipsă totală de Lună a deceniului întâi din secolul XXI. Această eclipsă va fi deosebit de frumoasă, faza de totalitate durând aproape 50 de minute. În România eclipsa este aşteptată cu nerăbdare urmând eclipsei din 3/4 martie 2007 când condiţiile meteorologice nu au permis observarea eclipsei dar şi pentru ca dupa această eclipsă, următoarea eclipsă totală de Lună vizibilă din România se va produce pe 15 iunie 2011.
Momentul eclipsei Ora de iarna
Intrarea Lunii in penumbra 02h36m35s
Inceputul eclipsei partiale 03h43m19s
Inceputul eclipsei totale 05h01m10s
Faza maxima 05h26m05s
Sfarsitul eclipsei totale 05h50m57s
Sfarsitul eclipsei partiale 07h08m47s
Iesirea Lunii din penumbra 08h15m39s
Eclipsa totală de Lună din 21 februarie 2008 va avea un farmec deosebit pentru că se produce la sfârşitul nopţii terminându-se cu apusul Lunii în crepusculul de dimineaţă. Astfel în România Luna va apune când penumbra Pământului se va afla încă pe discul acesteia. Totuşi în zonele cu orizont vestic înalt (munţi, vegetaţie, etc) Luna va dispărea încă în eclipsa parţială.
După ora 3, poză de la mine din cameră :D...
şi pe net :D... webcam live!la ora 4 deja luna nu se mai vedea de la mine din cameră :(Însă pe net DA:D... la 4.03 minute poza asta4.07 min. site diferit :))
4.08 min. eh, nu le am cu pozatul monitorului... :)) apare şi mouse-ul p-acolo:-j
4.09 min
4.44 minla ora 5.06 min
la 6.14 min
la 6.15 min ei şi se pare că am mai prins ceva nedormind noaptea :))
dacă aveam un program ca al oamenilor normali, nu puteam asista la minunăţia asta ce-am văzut... dormeam şi sforăiam cum făceau ai mei în timp ce eu mă chinuiam pe la geam cu pozele şi cu pozatul monitorului :)) eh, asta e acu!

2 comentarii:

Unknown spunea...

Multumesc pentru pozele minunate pe care le-ai facut. Am tot cautat un site cu poze cu eclipsa de azi poapte si site-ul tau e singurul care mi-a oferit posibilitatea sa "vad" eclipsa.
Mersi inca odata!

Unknown spunea...

cu plăcere Daniel! :)
dacă chiar îţi plac :))